Kic Barroc rep l’ajut de 40.000 euros per a la professionalització dels artistes musicals

La iniciativa busca donar suport als artistes del país davant les dificultats que puguin trobar per poder-se dedicar exclusivament als seus projectes

Kic Barroc toca una peça durant la presentació del disc 'Entor'.

El Govern, a proposta de la ministra de Cultura, Joventut i Esports, Mònica Bonell, ha aprovat l’atorgament de l’ajut 2026 per a la professionalització dels artistes musicals, valorat en 40.000 euros, al compositor i pianista andorrà Kic Barroc (Enric Bartumeu Rocamora). Barroc és pianista de jazz i compositor i a principis d’aquest any va presentar el seu darrer àlbum ‘Entor’, que se suma al publicat el 2023 ‘Mon noM’. Des del 2022 també col·labora activament en nombrosos projectes amb l’ONCA. A més, al costat de Lluís Casahuga i Toni Gibert lidera Fonorma, un projecte que produeix per cinema, teatre, museus i que ofereix instal·lacions de tota mena.

Aquesta iniciativa, que es va engegar el 2024, té com a objectiu donar suport als artistes musicals del país, davant les dificultats que es puguin trobar per materialitzar el potencial real de professionalitzar-se i dedicar-se exclusivament als seus projectes artístics, ja que, habitualment, aquest procés comporta necessitats i riscos financers alts.

Aquest ajut de 40.000 euros, que s’atorga a un únic projecte d’entre els presentats a la convocatòria, s’afegeix a la resta d’instruments de suport al sector artístic i cultural que ha desplegat recentment el ministeri, com la convocatòria de diverses subvencions anuals dirigides al col·lectiu cultural del país o l’ajut per a la participació en fires i mercats professionals de música internacionals, entre altres.

En aquesta tercera edició, la convocatòria ha incorporat novetats amb l’objectiu d’equiparar els requisits a l’evolució del sector artístic, sobretot pel que fa referència als formats de publicació i de presentació dels projectes musicals.

Etiquetes: