Els germans Claret invoquen la inspiració de Pau Casals en rebre l’Orde de Carlemany

(AMB REPORTATGE AUDIOVISUAL) Els dos músics de més alt nivell i més internacionals que segurament ha donat fins ara el Principat repassen la seva infantesa al país i la tossuderia del seu pare d’anar-los a pescar on fossin per dur-los a les classes de música

Parlament Germans Claret

Sense la inspiració que els va dur Pau Casals, ni Gerard ni Lluís Claret no haurien arribat on han arribat en el món de la música clàssica. L’un amb el violí i l’altre amb el violoncel, són dos virtuosos en el seu camp. Si Casals va ser un referent en el seu temps, i ho va ser al seu dia pels dos germans aquesta tarda condecorats amb l’Orde de Carlemany pels grans mèrits artístics i pel fet de portar l’andorranitat arreu del món, els Claret són tot un buc insígnia per a molts dels músics de corda de l’actualitat.

A l’Auditori Nacional d’Ordino, que no deixa de ser el santuari de la música del país, els germans Claret, de 75 anys, han estat condecorats. El Govern està duent a terme un reconeixement ampli a tot de persones que s’han significat especialment en el món de la cultura. L’executiu va anunciar que condecoraria Gerard i Lluís Claret en el mateix moment que també va anunciar la condecoració a títol pòstum de Francesc Galobardes o Josep Viladomat. I després d’haver guardonat Sergi Mas o mossèn Ramon Rossell, espera també el tribut un altre músic, Daniel Areny.

Els germans Claret reben l'Ordre de Carlemany

Tots ells han estat referents en el seus camps. Molt vinculats, en aquests casos, en el món artístic. Els Claret han mostrat la seva satisfacció per rebre el reconeixement del país que els va veure néixer i on van trobar la pau que el seu pare buscava en moments internacionalment convulsos. Després de la Guerra Civil espanyola i la Segona Guerra Mundial. Els Claret van sorgir d’Andorra cap al món. Arreu es remarca que són andorrans. I d’aquí, en part, el reconeixement que se’ls fa a l’Auditori.

Just després d’interpretar l’Op. 87 de Beethoven, Lluís i Gerard Claret han repassat davant dels assistents algunes de les anècdotes de la seva vida. Les trapelleries de nens, com el seu pare els havia d’empaitar perquè anessin a classe de música o, com s’ha apuntat ja, la inspiració que els va suposar Pau Casals. Els dos germans van ser distingits amb la Creu de Sant Jordi, un reconeixement molt similar a l’Orde de Carlemany però instituïda per la Generalitat de Catalunya, des del 1996.

Els dos músics interpretant Beethoven abans de rebre el guardó. MANEL MONTORO / ALTAVEU MÈDIA

El Cap de Govern, Xavier Espot, ha destacat que “són dos músics de prestigi internacional que destaquen pel seu arrelament a Andorra, posant el nom del país arreu del món. La música clàssica transcendeix generacions i és el nostre patrimoni enfront de les noves tendències musicals”.

Etiquetes: