Justament, com a càrrec de confiança de la corporació que havia comandat el comú fins a final del 2023, tenint el suport, primer, de Conxita Marsol i, després, de David Astrié, la relació que mantenia amb el comú hauria acabat el 31 de desembre d’aquell any. L’arribada d’una nova corporació, amb els cònsols d’Enclar Sergi González i Olalla Losada al capdavant, va comportar una redefinició de la temporada. El comú va demanar una temporada més ‘popular’, no tan elitista, i van acabar proposant, en tot cas, un contracte d’assessorament a Escribano amb una rebaixa molt important dels emoluments que percebia. El pianista i, sobretot les darreres dècades, programador musical, va declinar continuar treballant pel comú d’Andorra la Vella.
I la seva decisió tenia dos fonaments: no estava d’acord amb la nova filosofia, el nou aire que es volia donar a la Temporada, amb l’exigència que hi hagués una obertura tant el públics potencialment destinataris com en els estils musicals a programar, i tampoc s’avenir a rebaixar-se la remuneració que venia percebent fins llavors, i que superava els 3.000 euros. Però l’estira-i-arronsa va durar poc més de dos mesos, perquè la seva sortida definitiva es va oficialitzar el març del 2024.
El programador musical considera que sense haver-se resolt del tot la seva desvinculació, va continuar fent contactes per assegurar eventuals contractacions i aquestes gestions se li han de retribuir degudament
Josep Maria Escribano, doncs, entén que durant aquells dos mesos inicials del primer any del mandat González-Losada, com que encara no estava clar que deixaria la programació de la Temporada de Música, va mantenir contactes i va fer reunions per si esqueia contractar algun intèrpret. Per tant, considera que això era feina que estava fent per al comú d’Andorra la Vella i, en conseqüència, se li ha de retribuir aquells contactes com si d’una continuïtat contractual esdevingués. De fet, va girar algunes factures que el comú va ometre.
En aquest sentit, la corporació mai va entendre haver fet cap encàrrec a Escribano i, per tant, considera que no hi ha res a abonar perquè no es va sol·licitar cap servei i en tractar-se d’un càrrec de relació especial, en acabar-se el mandat, automàticament va cessar de les seves funcions. Però el programador musical entén que sense que s’hagués aclarit del tot la seva desvinculació, calia treballar de forma proactiva i adobar el terreny en vista a tancar actuacions i concerts.
Així les coses ha encetat un plet per la via administrativa -probablement, asseguren les fonts, hauria pogut optar més encertadament per acudir a la via civil i instar un plet laboral- en què demana el cobrament de les dues mensualitats que li pertoquen cobrar. Segons les fonts consultades, la quantitat que demana Escribano seria equivalent a 6.270 euros. El procediment administratiu es troba en una fase encara molt incipient, en el denominat període de proves, i fonts coneixedores del cas consideren que hi ha alguns elements que permeten sostenir la demanda.