El text, cal recordar, vol evitar que es repeteixin situacions com la viscuda amb la màscara del plantígrad ordinenc arran que un particular la registrés com a marca per fer-ne un ús comercial. Concòrdia ja troba correcte aquest objectiu, però entén que s’hauria de limitar a aquests usos privats i lucratius. Per això s’ha elevat la segona de les dues esmenes que ha presentat al text. És l’únic grup, de fet, que ha fet propostes per modificar el text.
Així, el que es vol és afegir un segon article al projecte legislatiu. Aquest indicaria que “no es considera infringiment del dret de marca l’ús, per part de l’administració pública, d’entitats sense ànim de lucre, o per part de persones privades amb finalitats de divulgació educativa, científica o cultural, de signes o denominacions que incorporin elements de patrimoni cultural material o immaterial, sempre que no es faci amb finalitats comercials directes ni amb voluntat d’obtenir un avantatge competitiu en el mercat”. La formació entén que és bo contemplar aquestes excepcions.
Per altra banda, també s’esmena l’article 1 de la llei, que és el que afegeix que l’Oficina de Marques pot denegar la inscripció si s’entén que es volen fer servir elements del patrimoni. En aquest sentit, s’afegeix que l’entitat, abans de prendre una decisió, “ha de sol·licitar un informe del departament del ministeri de Cultura, encarregat del patrimoni cultural, el qual ha d’avaluar l’existència d’afectació a béns culturals materials o immaterials i el risc d’apropiació indeguda o de vinculació institucional”. Aquest document tindrà “caràcter preceptiu”.
Des de Concòrdia s’argumenta que aquest suport és necessari, ja que “en alguns casos pot resultar difícil de valorar per part de l’OMPA, que no té atribuïdes competències que versin sobre la cultura, si certs elements del patrimoni cultural, particularment l’immaterial, han de ser protegits”. Per això, s’entén que “escau l’informe per part de les persones més qualificades dins de l’administració”.