‘Casa en cendres’ rep 125.000 euros de Govern per impulsar la seva producció

El projecte de Silence Productions SL compta amb una coproducció entre Andorra, Espanya i Itàlia i preveu la participació de professionals residents al país

La comissió avaluadora ha valorat especialment la qualitat artística i tècnica de la proposta.

El Govern ha adjudicat l’ajut a la cinematografia del 2026 al projecte ‘Casa en cendres’, presentat per la productora andorrana Silence Productions SL. La producció rebrà 125.000 euros i compta amb una estructura de coproducció internacional entre Andorra, Espanya i Itàlia. En aquest sentit, segons ha explicat aquest dimecres la ministra Portaveu, Conxita Marsol, durant la roda de premsa posterior al consell de ministres, ‘Casa en cendres’ ha estat l’únic projecte presentat a la convocatòria i, finalment, l’escollit per rebre la subvenció.

La comissió avaluadora ha valorat especialment la qualitat artística i tècnica de la proposta, la solidesa del plantejament de producció i el seu potencial de difusió tant dins com fora del país. També ha tingut en compte la participació d’un equip creatiu, artístic i tècnic amb experiència reconeguda.

El projecte es recolza en un pla de finançament diversificat i compta amb el suport de televisions, plataformes audiovisuals i institucions públiques. Un altre dels elements destacats és l’impacte que es preveu que tingui a Andorra, tant pel que fa al rodatge i a la despesa que es farà al país com per la incorporació de professionals residents.

L’ajut s’emmarca en la política de suport de l’executiu a la indústria cinematogràfica andorrana, un sector que ha anat guanyant activitat i presència els darrers anys. Aixi, Marsol ha recordat que produccions que havien rebut subvencions similars, com ‘42 segundos’ i ‘El fred que crema’, han acabat arribant tant a sales comercials com a plataformes d’estríming.

També ha fet referència a ‘Borís I, rei d’Andorra’, estrenada l’octubre del 2024 i amb recorregut internacional, mentre que ‘Els de Sau’, beneficiària de l’ajut del 2024, i ‘11’, corresponent al 2025, es troben actualment en fase de postproducció.

Etiquetes: