De fet, els lauredians seran molt protagonistes durant la gira perquè seran dels pocs grups de cultura popular que tenen assegurada presència en molts dels concerts -la gira consta de 22- que faran aquest 2026 Buhos. No participaran en tots els concerts però sí en molts dels programats, amb especial rellevància en aquesta estrena al Poble Espanyol, amb les 4.000 entrades que hi havia a la venda esgotades des de fa dies, i la clausura de la gira, que es farà al Palau de la Música catalana. Un altre punt on els Bastoners Lauredians hi seran segur seran a Encamp.
En efecte, Buhos seran un dels plats forts de la Festa de la Parròquia encampadana. I si no hi ha canvis de darrera hora, els calafellencs actuaran el 19 de juny. Dalt de l’escenari hi seran, segur, els bastoners de Sant Julià, que acompanyen el tema ‘Actitud’, amb una coreografia que al seu dia va dissenyar el director de l’Esbart Laurèdia, Jaume Torra. A Barcelona, com en la resta d’indrets on actuï durant aquesta gira la banda de Calafell, els bastoners de Laurèdia no seran els únics representants en enfilar-se a l’escenari.
En el cas del concert al Poble Espanyol, sortosament a cobert perquè mitja hora abans de l’inici del concert, en aquella zona de Barcelona hi ha caigut un bon xàfec, els andorrans han sortit a l’escenari més o menys al cap d’una hora del concert. Abans, els geganters del Poble Sec també han tingut una estona de protagonisme al tomb de les peces ‘Sempre dempeus’ i ‘ T’he trobat a faltar’. Buhos, que han anunciat que l’any que ve faran nova gira i que s’iniciarà llavors a la sala també barcelonina Razzmatazz, han tingut temps per repassar temes de tota la seva trajectòria.
De fet, la gira dels vint anys serveix una mica per això, per anar desgranant temes produïts durant aquestes dues dècades. I ha estat després d’una fase més emotiva del concert, amb peces com ‘Brama’ o ‘El temporal’, que ha acabat sonant ‘Actitud’ i han pujat a l’escenari els bastoners de Sant Julià. Encara en el marc d’aquest tribut a la cultura popular, abans de la finalització del concert, també hi ha hagut temps per a la participació dels Castellers Esquerdats de l’Eixample, en aquest cas amb el tema ‘Barcelona s’il·lumina’. Músics, geganters, bastoners i castellers han acabat saludant tots junts al final de la vetllada.