Així ho ha indicat en declaracions a Altaveu la cònsol menor de la capital, Olalla Losada. D’aquesta forma, admet que no està del tot descartat, tal com va apuntar la ministra de Cultura, Mònica Bonell, que el terreny de Prada Casadet pugui albergar el Museu. Ara bé, sempre complint unes premisses.
“Els hi vam presentar el projecte i com vèiem l’Espai Capital. A partir d’aquí, són ells els qui han de fer el projecte i veure si les necessitats que tenen hi caben”, ha apuntat la mandatària. En aquest sentit, cal recordar que la planificació de Govern -apuntada a Altaveu per la mateixa Bonell- marca que al llarg de la tardor s’encarregui el procés de conceptualització del Museu i, ja durant l’any vinent, hi hauria una partida al pressupost per tirar endavant el projecte museulògic i museugràfic. És a dir: que es vol que hi hagi a la instal·lació i, seguint aquesta voluntat, com ha de ser. Incloent-hi, lògicament, un aspecte clau com és la superfície, els metres quadrats necessaris.
Per tant, encara queda temps perquè això es conegui i, per tant, es pugui presentar davant el comú i veure si hi ha o no compatibilitat. En tot cas, Losada deixa clar que el comú no variarà la idea principal de l’Espai Capital, que és la seva divisió en tres zones: la plaça pública, el recinte firal i l’espai verd per dignificar la part més propera al riu Valira. I, a partir d’aquí, tampoc es vol que tot quedi molt forçat. Si el Museu ha de formar part de l’Espai Capital, “no s’ha d’entaforar de qualsevol forma”, sinó fer-se amb “criteri i bon ús, ben fet”.
El comú, de moment, seguirà treballant en el seu projecte. “Continuarem el nostre camí”, afirma la cònsol menor. I això suposa que a finals d’any es licitarà la redacció de projecte que es vol fer a la parcel·la de Prada Casadet. I, per tant, s’hauria de tenir abans que Cultura tiri endavant la definició del Museu. Per això, Losada entén que “el projecte que demanaran haurà de contemplar què es vol fer a l’Espai Capital; adaptant-se a les seves característiques”.
La mandatària insisteix que hi ha voluntat al comú per col·laborar, però sempre complint unes determinades condicions. “Ells, com a Govern, tenen un projecte que suposo que ens presentaran. Si a partir d’aquí, pel que sigui, no és compatible amb l’Espai Capital, suposo que se’ns diran les necessitats per si podem mirar si disposem d’una alternativa”, apunta. I és que, assegura, “sempre hi hem estat oberts, però hem de vetllar perquè tot plegat sigui adequat a les necessitats de la parròquia”.