L’andorrà Roger Casamajor, a l’elenc de ‘Mestres’, l’última pel·lícula de Judith Colell

El film, basat en fets reals, està ambientat al 1940 quan unes joves professores van decidir desafiar la dictadura de Franco i lluitar des de la clandestinitat per una educació humanista

Colell entre algunes de les actrius de 'Mestres'. Filmax

L’actor andorrà Roger Casamajor forma part de l’elenc de ‘Mestres’, la darrera pel·lícula dirigida per Judith Colell, i que compta entre el seu repartiment amb Bruna Cusí, Daniela Brown, Naussicaa Bonnín, Greta Fernández i Natalia de Molina, entre d’altres. El film s’està acabant de rodar i arribarà a les sales de cinema properament, segons s’informa al web de l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya.

‘Mestres’, amb guió de la mateixa Colell i Antonio Chavarrías, està basada en fets reals i ambientada l’any 1940, quan cinc joves professores van decidir desafiar la dictadura de Franco per lluitar clandestinament per un sistema educatiu humanista. La voluntat de la pel·lícula és posar en relleu la tasca anònima d’aquests professors, i especialment professores, i les escoles on es cultivava l’amor per la cultura, la llengua i la formació de ciutadans lliures, que mantenien l’esperit de l’escola moderna malgrat el context de repressió de la postguerra franquista.

La pel·lícula, que es grava en diverses localitzacions de Barcelona, Mataró i Cardedeu, és una producció d’Oberon Media, Vilaüt Films i Mestra Media 2024 A.I.E., amb coproducció de 3Cat i Saga Film i amb finançament de l’Institut de la cinematografia i de les art audiovisuals del ministeri de Cultura del Govern d’Espanya i l’Institut Català de les Empreses Culturals.

 

Etiquetes: