Així ho ha explicat el ministre portaveu Guillem Casal preguntat sobre les trobades que el cap de Govern, Xavier Espot, i la ministra d’Habitatge, Conxita Marsol, acaben de començar per presentar el projecte de Govern i veure quina és la recepció i que n’han de dir els propietaris. “Són unes reunions constructives que ens permeten segurament acabar de perfilar o detallar alguns aspectes”, ha recordat.
L’objectiu és que a partir d’aquestes trobades el Govern pugui dur a terme “una confecció realista al voltant d’aquesta situació i acabar de perfilar la proposta de Govern, i si és exactament la mateixa que en el moment treballava o, segurament, l’haurà de modelar en alguns aspectes”. A més, Casal ha subratllat que aquest és el primer cop que el Govern obre un projecte de llei al conjunt de la ciutadania i, per tant, atén la importància i al moment transcendental que pretén regular aquest nou projecte de llei. “La desintervenció dels lloguers és una situació que afecta el conjunt de la capa social del nostre país i calque sigui una situació ben controlada i el resultat final atengui les necessitats globals del país, i que, per tant, respongui a una part de la voluntat dels propietaris i també a una part de voluntat dels llogaters i que sigui una mesura per continuar mantenint el màxim controlat la situació d’habitatge al país”, ha dit el ministre.
Pel que fa als calendaris, Casal ha apuntat que les reunions s’allargaran durant el mes de febrer, però confia que de cara al març -després de la represa de l’activitat al Consell General- es podrà tenir un text del projecte de llei ja més tancat.