El fons de reserva inicia el 2026 amb un nou rècord històric: ja frega els 2.000 milions

Durant el gener, el bon comportament dels mercats internacionals ha permès assolir una rendibilitat de l’1% gràcies a l’evolució positiva tant de la renda fixa com de la variable

La façana principal de la CASS.

El fons de reserva ha iniciat el 2026 batent un nou rècord històric pel que fa al volum d’actius generats. De fet, amb l’increment registrat al llarg del febrer, amb una rendibilitat de l’1%, ja s’apropa i molt a la barrera dels 2.000 milions d’euros. Els seus gestors posen en relleu el bon comportament tant de la renda fixa com de la variable i que es manté, una vegada més, el compliment de l’objectiu que fixa la llei: guanyar la cursa a la inflació a llarg termini.

Així, a 31 de gener, el fons assolia els 1.986,6 milions d’euros. Suposa, per tant, un guany de 19 milions en comparació amb la xifra (1.967,8) amb què es tancava un 2025 que, cal recordar, ja va ser força positiu per a l’entitat que gestiona la guardiola de les pensions.

I el 2026, per ara, també ho és. S’assoleix, com s’ha dit, un nou màxim històric i, en aquest mes, una rendibilitat de l’1%. Aquesta és del 5,8% si s’agafa la dada dels darrers dotze mesos.

Els responsables posen en relleu que “malgrat la inestabilitat geopolítica, els mercats financers inicien l’any de forma positiva”. En aquest sentit, s’apunta que “la part de la renda fixa, davant la perspectiva d’una política monetària més laxa, ha tingut un bon comportament”. Per altra banda, amb la variable “les borses han començat l’any amb pujades i els mercats emergents han obtingut revaloritzacions molt superiors als mercats desenvolupats”.

Per al fons, un punt clau continua complint-se: la rendibilitat acumulada a llarg termini supera, de llarg, la inflació acumulada en el mateix temps. Així, des de finals del 2012, s’ha arribat a un 50,9%, mentre que l’IPC ha estat només del 25,5%.