El consell de ministres ha validat, a petició de la titular d’aquest ministeri, el nou conveni amb Domus VI, gestora de la residència privada escaldenca. Fins ara, l’acord existent preveia 85 places concertades. Ara se n’hi sumaran cinc més. Per tant, fins a 90. Aquestes darreres suposaran un cost de 1.208 euros mensuals cadascuna. Per tant, globalment prop de 72.500 euros.
Amb aquestes, ja són 270 en total les places que té Govern pactades amb els diferents centres sociosanitaris del país. N’hi ha 116 al Cedre, 47 a Sant Vicenç d’Enclar i 4 a Clara Rabassa, a més de les ateses per centres de dia. Això suposa un 71% de les existents al país.
No són, però, suficients per afrontar l’actual demanda. Hi ha 44 padrins en llista d’espera per poder accedir a una residència al país. Marsol ha volgut defensar que “cap d’ells està desatès”, ja que es cobreix la seva necessitat amb altres alternatives, com ara el servei Respir, centres a l’estranger o persones ingressades a l’hospital. També hi ha 19 persones a centres privats, 10 dels quals costejats per la família i 9 via ajudes d’Afers Socials. D’aquests 44, 11 també estan sota el Servei d’Atenció Domiciliària.
Marsol ha volgut deixar clar que la voluntat no és quedar-se aquí. Es vol tenir més opcions. “Afers Socials continua treballant per incrementar el nombre de places concertades”, ha remarcat.