Tor diu que les tradicions polítiques, culturals o religioses no justifiquen vulnerar drets

La ministra d’Afers Exteriors participa al Fòrum de Dubrovnik on defensa l’actuació de la comunitat internacional davant greus violacions dels drets humans o amenaces a la pau

La ministra Imma Tor durant la seva intervenció. Govern d'Andorra

La ministra d’Afers Exterior, Imma Tor, ha intervingut aquest dissabte al 19è Fòrum polític d’alt nivell de Dubrovnik, a Croàcia, on durant la seva intervenció ha assegurat que les tradicions “polítiques, culturals o religioses” no poden justificar vulneracions dels drets fonamentals. De la mateixa manera, ha remarcat que la sobirania nacional és un principi fonamental, però no absolut, i ha afirmat que al comunitat internacional té la responsabilitat d’actuar davant greus violacions dels drets humans o amenaces a la pau.

La 19a edició del Fòrum, que també commemora els 20 anys de la seva creació, ha reunit responsables polítics, acadèmics, empresaris i actors socials d’arreu del món per analitzar el concepte de multipolaritat, i fomentar el diàleg entre el Nord i el Sud global.

Tor durant la participació al Fòrum. // Govern d'Andorra.

La ministra d’Afers Exteriors, Imma Tor, ha intervingut aquest migdia, en la secció titulada ‘Valors universals en un món multipolar: què podem aprendre els uns dels altres?’, que ha reunit responsables polítics i acadèmics d’Europa, Àsia i Amèrica.

En la seva al·locució, Tor ha exposat la importància dels valors universals, del dret internacional i d’un multilateralisme més inclusiu. El debat ha tingut per objectiu superar les divisions conceptuals i explorar la possibilitat de trobar punts de convergència en un entorn de valors cada vegada més polaritzat i divisori.

Finalment, Imma Tor ha defensat un sistema multilateral més inclusiu i representatiu, capaç de conciliar la diversitat cultural amb la defensa dels valors universals i dels drets humans.

Foto de família dels assistents al Fòrum de Dubrovnik. // Govern d'Andorra

En el marc de la participació en el Fòrum de Dubrovnik, la ministra Tor ha mantingut diferents reunions bilaterals amb els seus homòlegs de Portugal, Paulo Rangel; d’Itàlia, Antonio Tajani; d’Eslovènia, Tone Kajzer; i, de Croàcia, Gordan Grlić-Radman, així com amb la viceministra d’Afers Exteriors de Bulgària, Ivanka Tasheva. Durant aquestes trobades s’han abordat diverses qüestions bilaterals i l’acord d’associació amb la Unió Europea.

Etiquetes: