Espot i Costa s’han trobat per primera vegada aquest dimecres a la tarda a Brussel·les en una reunió en la qual han intercanviat impressions sobre l’actual situació geopolítica europea i mundial, marcada per múltiples desafiaments.
Així, més enllà de la qüestió de l’acord d’associació, segons el comunicat del Govern els dos mandataris han coincidit en la necessitat de reforçar la unitat i la cohesió europees, així com d’impulsar aliances econòmiques i polítiques més sòlides i diversificades, tant amb els grans actors internacionals com amb estats de petita dimensió territorial.
Durant la reunió, el cap de Govern i el president del Consell Europeu també han posat en relleu l’elevat grau d’alineament entre Andorra i la Unió Europea en l’àmbit multilateral, especialment en els principals fòrums internacionals. En aquesta línia, Espot ha reafirmat el compromís d’Andorra amb la cooperació multilateral, la inclusió social, el desenvolupament econòmic sostenible i la defensa dels valors democràtics i de la convivència pacífica.
La d’avui ha estat la primera trobada oficial entre Xavier Espot i António Costa des de la seva designació com a president del Consell Europeu a finals del 2024. Ambdós mandataris han acordat retrobar-se el pròxim 16 de maig a Tirana, en el marc de la 6a Cimera de la Comunitat Política Europea, una iniciativa en què Andorra participa des de la seva segona edició.
La delegació andorrana desplaçada a Brussel·les ha estat integrada, a més del cap de Govern, pel secretari d’Estat per les Relacions amb la Unió Europea, Landry Riba, i l’ambaixador d’Andorra prop de la UE, Vicenç Mateu.