Espot participa en la conferència sobre el finançament per al desenvolupament de les Nacions Unides

El cap de Govern i la ministra d’Afers Exteriors s’han traslladat a Sevilla on han mantingut reunions bilaterals amb Portugal, Equador, Colòmbia, Perú, Geòrgia i Ucraïna

Comentaris

Un moment de la trobada del cap de Govern, xavier Espot, amb el primer ministre de Portugal, Luís Montenegro.
Un moment de la trobada del cap de Govern, xavier Espot, amb el primer ministre de Portugal, Luís Montenegro.

Una delegació andorrana encapçala pel cap de Govern, Xavier Espot, acompanyat de la ministra d’Afers Exteriors, Imma Tor, han participat en l’obertura del Debat General, de la IV Conferència Internacional sobre el Finançament per al Desenvolupament de les Nacions Unides, que se celebra aquesta setmana a Sevilla, i que reuneix caps d’Estat i de Govern així com líders econòmics i socials de tot el món, amb l’objectiu d’enfortir la cooperació internacional i el multilateralisme.

El programa de la conferència ha iniciat aquest matí amb el debat general, presidit pel secretari general de les Nacions Unides, António Guterres, i el president espanyol, Pedro Sánchez, que han donat el tret de sortida a la trobada entre líders de governs, organitzacions internacionals, institucions financeres, empreses, societat civil i el Sistema de les Nacions Unides, per impulsar una reforma del finançament multilateral per al desenvolupament i per fomentar una cooperació internacional més sòlida.

Demà dimarts al matí es preveu que el cap de Govern, Xavier Espot, intervingui al Debat General. L’agenda de treball també inclou una reunió extraordinària de ministres d’Afers Exteriors d’Iberoamèrica on participarà la ministra Imma Tor.

Fotografia de família dels participants en el debat general de la IV Conferència internacional sobre el finançament per al desenvolupament.
Fotografia de família dels participants en el debat general de la IV Conferència internacional sobre el finançament per al desenvolupament.

TROBADES BILATERALS

El cap de Govern i la ministra Tor han mantingut diferents trobades de treball. Espot s’ha reunit amb el primer ministre de Portugal, Luís Montenegro, per intercanviar diferents aspectes de les relacions entre els dos territoris en matèria de col·laboració multilateral. També han abordat l’agenda de l’Acord d’associació d’Andorra amb la Unió Europea.

Durant la trobada amb el president de la República de l’Equador, Daniel Noboa Azí, amb qui han parlat sobre diferents àmbits de les relacions entre els dos països i, més en concret, la cooperació en matèria fiscal. En aquest sentit, Espot ha celebrat que l’Equador hagi tret Andorra de la llista de paradisos fiscals d’aquest país. El cap de Govern ha convidat Noboa a visitar oficialment el Principat amb motiu del 30è aniversari de l’establiment de relacions diplomàtiques entre ambdós països.

El cap de Govern, Xavier Espot, amb el president de la República de l’Equador, Daniel Noboa Azí
El cap de Govern, Xavier Espot, amb el president de la República de l’Equador, Daniel Noboa Azí.

Finalment, el cap de Govern ha pogut refermar la solidaritat d’Andorra amb Ucraïna en la reunió amb el primer ministre Denys Shmyhal. El mandatari ucraïnès ha valorat el suport del Principat des del principi del conflicte, tant acollint refugiats com amb el suport a totes les accions internacionals a favor d’aconseguir una pau justa i duradora per a aquest país.

Per la seva banda, la ministra d’Afers Exteriors, Imma Tor s’ha reunit amb ministra d’Afers Exteriors de Geòrgia, Maka Botchorishvili, per tractar les relacions bilaterals, així com amb el seu homòleg al Perú, José Germán Gonzalo Schialer Salcedo, amb qui han abordat la col·laboració judicial i en matèria d’immigració. La ministra Tor ha convidat a tots dos homòlegs a participar en la 7a reunió global del Mountain Partnership (Aliança per a les Muntanyes), sota el lema Muntanyes per al futur: turisme sostenible, comunitats pròsperes, que tindrà lloc la primavera que ve a Andorra.

Comentaris (4)

Trending