Amb aquesta actualització, Andorra manté l’alineament amb les sancions europees i reafirma el seu compromís amb el dret internacional i el suport a Ucraïna. El nou text incorpora els continguts dels paquets 19 i 20 de sancions aprovats per la UE, incloent-hi 120 noves designacions individuals corresponents al vintè paquet, considerat el més ampli dels darrers dos anys.
El decret també amplia la llista d’entitats vinculades al complex militar i industrial rus. D’aquesta manera, s’actualitzen els annexos relatius a les persones físiques i jurídiques sancionades, que passen a incloure un total de 2.469 persones físiques i 1.636 persones jurídiques.
Entre les noves restriccions adoptades hi ha limitacions dirigides als sistemes de pagament russos, els criptoactius, diverses entitats financeres i les zones econòmiques especials de Rússia. A més, el decret introdueix noves prohibicions i controls en sectors com els serveis professionals, els programes informàtics, la propietat intel·lectual, les assegurances marítimes i els serveis vinculats al gas natural liquat. L’Executiu defensa que aquestes mesures reforcen la cooperació internacional davant el conflicte bèl·lic i contribueixen a incrementar la pressió econòmica sobre la Federació Russa.
ANDORRA DESTINA 40.000 EUROS AL COMITÈ INTERNACIONAL DE LA CREU ROJA
En paral·lel, el Govern ha aprovat una contribució voluntària de 40.000 euros a favor del Comitè Internacional de la Creu Roja (CICR) en el marc de l’acord de col·laboració vigent entre ambdues parts per al període 2024-2026. D’aquesta quantitat, 30.000 euros es destinaran a reforçar les accions humanitàries que l’organisme desenvolupa a la República Democràtica del Congo.
Segons ha informat el ministeri d’Afers Exteriors, la contribució servirà per donar suport a projectes sobre el terreny en una regió afectada des de fa dècades per conflictes armats, violacions dels drets humans, desplaçaments forçats i violència sexual. El CICR treballa especialment en àmbits com la salut, l’accés a l’aigua, el sanejament, la seguretat econòmica, l’acció contra les mines i la protecció del dret humanitari. Andorra manté acords de col·laboració amb el CICR des del 2012, amb l’objectiu de concretar les aportacions del país en projectes alineats amb les prioritats de cooperació internacional i desenvolupament.







Comentaris