Segons que ha explicat la cap d’àrea de promoció, prevenció i vigilància de la Salut, Rosa Vidal, fins ara s’han injectat 9.288 dosis, de les quals 8.018 són primerenques i 1.270 són en segona instància. A partir de l’1 d’abril es pretén començar a posar la segona dosi Pfizer a aquelles persones que ja tinguin la cita concertada. Per tant, són ciutadans que ja tenen reservada la seva dosi. Però, per ara, poca cosa més. Les 3.000 dosis d’AstraZeneca que van arribar via França s’acaben dilluns que ve.
Al país, via Espanya, han arribat 7.800 dosis Pfizer (2.000 en un primer moment, i 5.800 més tard) i 3.000 més d’AstraZeneca a través de França. Les autoritats franceses haurien d’enviar 3.000 dosis més a principi d’abril, però Vidal ha reconegut, ha preferit, no avançar cap calendari
I és que segons que ha exposat Vidal, com a primera injecció queden per administrar entre aquest dimarts i aquest dimecres 160 vacunes Pfizer. I dilluns que ve s’injectaran les 80 dosis del vaccí d’Oxford que queda. Després, l’1 d’abril, es començaran les seves vacunes de Pfizer que ja estan degudament reservades, perquè vista la dificultat que hi ha per aconseguir vaccí, sols faltaria no haver pogut completar el cicle.
Al país, via Espanya, han arribat 7.800 dosis Pfizer (2.000 en un primer moment, i 5.800 més tard) i 3.000 més d’AstraZeneca a través de França. Les autoritats franceses haurien d’enviar 3.000 dosis més a principi d’abril, però Vidal ha reconegut, ha preferit, no avançar cap calendari. Prou sap el ministre de Salut, Joan Martínez Benazet, que a través del projecte Covax Andorra havia de rebre 26.400 dosis a l’inici que després es van trossejar en remeses diverses.
S’esperaven per abans de de final de febrer, almenys 9.000 vacunes d’Oxford -encara que fabricades a Corea- enviades pel projecte Covax de l’OMS. Però l’organització ja ha deixat dit que el seu objecte primer és subministrar vacunes a aquells països del tercer món o subdesenvolupats que no puguin rebre ni una sola vacuna per cap altra canal que no sigui el de Covax. Com que Andorra ha rebut poc o moltes vacunes via França i Espanya, haurà d’esperar. De moment, sense data. Sine die.
Comentaris (5)