Una de les principals peticions que tenen des de Projecte Vida és que es traslladi la Unitat de Conductes Addictives. Almenys, que es canviï la seva ubicació dins de l’hospital. La presidenta de l’associació, Eva tenorio, ha indicat que “agreuja l’autoestigma estant on està ara mateix, s’ha de passar pel passadís on tothom et pot veure i saben on vas”. Aquest és un problema que fa que moltes persones amb addiccions no vulguin acudir, que se sentin jutjades sols pel fet d’anar a l’UCA, “al país on vivim, la gent et mira, i és el que els malalts no volen”. També relacionat amb les instal·lacions, Tenorio explica que s’ha sol·licitat una unitat de conductes de patologia dual al país.
D’altra banda, durant la reunió, Projecte Vida també va fer diverses reivindicacions respecte al PISMA, “que està fet, però no s’ha posat en marxa, s’estan fent accions, però no el tenim”. Sobretot, pel que fa a les drogodependències, Tenorio remarca que “no està complet”. Concretament, des de l’associació demanen que l’Observatori sobre addiccions estigui “a molt tardar a finals de l’any 2023”. Tenorio explica que s’entén que cal temps per recollir-les, “però necessitem tenir dades sobre prevalència, consum i tot el que passa al país”.
Pel que fa a la prevenció, una de les branques principals en la lluita contra les addiccions, Tenorio assegura que “anem molt tard”. Actualment, a les escoles es comença als 12 anys, “i això no pot ser”. Des de Projecte Vida, per tant, es demana que sigui a partir dels 8 anys quan a les escoles es comencin a fer accions al respecte. Així mateix, amb la pròxima obertura del casino, es demana com es pensa actual al respecte, “tenint en compte que són llocs on, segons diversos estudis internacionals, s’augmenta el consum de substàncies”.
Comentaris (1)